czwartek, 22 października 2015

Zupa krem z rzodkiewek


Słyszeliście o zupie z rzodkiewek?
Rzodkiewki uwielbiam, ale zupę z nich jadłam po raz pierwszy. Znalazłam ją na , a że akurat miałam rzodkiewki, to zaryzykowałam zupkę ;) 
Muszę Wam powiedzieć że dobrze zrobiłam, bo taka zupka będzie u nas często, zasmakowała wszystkim. 
Pycha, polecam :) 



















Składniki:

2 pęczki rzodkiewek 

1 cebula

olej lub masło klarowane

1 duży ziemniak

1 l odtłuszczonego bulionu drobiowego 

50 ml śmietanki 30%

pieprz biały 

sól

jajko na twardo

film krok po kroku, zupa z rzodkiewek :)



Rzodkiewki umyć, odkroić ogonki i pokroić w talarki. Ziemniaka umyć, obrać i pokroić w kostkę.

 Cebulę obrać i pokroić w kosteczkę, przełożyć na rozgrzane masło i delikatnie podsmażyć. 

Do cebuli dodać rzodkiewki smażyć do momentu aż rzodkiewka straci biały kolor. Po tym czasie dodać ziemniaka, chwilkę razem podsmażyć i zalać gorącym rosołem. 

Dodać białego pieprzu, wg smaku i gotować do miękkości warzyw, jakieś 25 minut. 

Na koniec dodać śmietankę, doprawić do smaku, i zmiksować na krem. 

Zupę podałam z tartym na tarce jajkiem.










smacznego !!!



5 komentarzy:

  1. Na pewno ugotuję, ciekawa jestem jak smakuje. Ja gotowałam zupkę z liści rzodkiewki i była pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja myślałam, że wszystkie zupy z naszych warzyw próbowałam a o takiej pierwszy raz słyszę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow jaki ciekawy pomysł :) W życiu ybym na to nie wpadła! Super :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...