środa, 15 kwietnia 2015

Zupa krem z pulpetami z brukselką

Brukselka, to jedno z moich ulubionych warzyw. "Wciskam" ją gdzie tylko mogę. 

Tym razem "wylądowała" w pulpetach. 

Ugotowałam lekką zupę warzywną, zmiksowałam na krem i jako dodatek do niej, zrobiłam pulpety nadziane brukselką.

 Wyszło smaczne, syte i dietetyczne danie. 

Pulpety można także panierować ,usmażyć i podać z ziemniakami i ulubioną surówką. 


Zupa krem z pulpetami z brukselką 




2 litry bulionu drobiowego 

2-3 różyczki kalafiora 

2-3 różyczki brokułu 

marchewka 

30 dag brukselki 

jogurt do zabielenia zupy 

sól 

pieprz cytrynowy 

Na pulpety : 

50 dag mięsa z indyka 

1 jajko 

sól 

pieprz mielony 

2 łyżeczki cebulki granulowanej 

2 łyżki otrąb gryczanych 

ugotowana brukselka ( około 15 -20 sztuk)



Warzywa myję i obieram, można użyć mrożonych. Następnie przekładam do bulionu i gotuję do miękkości.



W międzyczasie przygotowuję pulpety. 


Mięso mielę, do zmielonego wbijam jajko, dodaję przyprawy i otręby, wyrabiam dokładnie.  Następnie  lepię pulpety, nabieram łyżką  masę mięsną , rozpłaszczam na dłoni i wkładam brukselkę, oblepiam mięsem, jeśli masa się lepi do dłoni, moczą ręce zimną wodą. 

Pulpety gotuję w lekko osolonej wodzie , około 15 minut.

Jak zupa jest prawie gotowa, miksuję ją dokładnie, doprawiam solą i pieprzem cytrynowym. 

Podaję z pulpetami i kleksikami jogurtu. 











2 komentarze:

  1. Nie znoszę brukselki, ale ten krem wygląda tak apetycznie, że skusiłabym się spróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj. Miło że tutaj zaglądasz:) Jeżeli przygotowałaś/eś danie lub deser z mojego bloga, prześlij proszę fotkę na mojego maila takietampichcenie@gmail.com a ja opublikuję ją na Facebooku, w specjalnym albumie„ czytelnicy bloga pichcą :) Oczywiście podam autora:)

Tort Jamajka -tort motyl

Pyszne ciasto, zwane Jamajka, było inspiracją na zrobienie tego tortu.  Tort na 8 urodziny wnusi, przygotowany przez jej Mamę, smakował...